Ontspannen treindag - Reisverslag uit Ancona, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Ontspannen treindag - Reisverslag uit Ancona, Italië van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Ontspannen treindag

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

19 Juli 2023 | Italië, Ancona

Ortona - Pescara - Ancona 4 km

Na het ontbijt een rondje door centrum Ortona gefietst. Ik was hier al eerder geweest voor een koffiestop, maar ik heb nu toch een heel ander stuk gezien en beeld gekregen. Dat is wel grappig dat als je iets meer tijd hebt, of neemt, ook meer en andere dingen ziet. Op terras een cappucino genomen en toen afgedaald naar het station; die 1,5 km van gisteren maar nu omlaag.

Op het station nog wel een tijd moeten wachten want ik was wat vroeg. De trein kwam bijna op tijd binnen en de reis naar Pescara verliep soepeltjes.

In Pescara kon ik volgens de aanplakbiljetten op hetzelfde perron blijven, maar bij nader speurwerk zag ik op de terminal dat ik toch naar een ander perron moest. Ik had een uur de tijd dus geen probleem. Helemaal niet toen ik zag dat ze liften hadden. Dus fiets volgepakt in de lift en naar het andere perron. Had ik ook nog tijd om een bakkie te halen.

Een half uurtje later dan gepland ben ik in Ancona aangekomen, mijn eindpunt voor vandaag. Hier kon ik ook zo het station uitrijden zonder gedoe met trappen. En mijn hotel ligt pal tegenover het station. Daar moest ik even wachten voordat ik kon inchecken. Siesta hè!

Het is een echte stationsbuurt en mijn hotel is zeer eenvoudig en niet luxe. Maar daar is de prijs dan ook naar in deze toeristenstad. Vanavond ook in een eenvoudige maar best gezellige Italiaanse osteria gegeten op de hoek naast het hotel. Het eten smaakte prima.

Toen ik vanmiddag in Ancona het station uit kwam liep ik tegen een muur van warmte op. De trein heeft airconditioning, die stond op 27 maar toen ik buiten kwam had ik hetzelfde gevoel als je hebt als je een taart uit de oven haalt: een grote hete golf over je heen. Ja wat wil je, de thermometer stond dan ook op 37 graden en het voelde nog warmer aan. Dus goede keuze om deze twee afgelopen dagen met de trein te verplaatsen. Morgen schijnt het "koud" te worden, max. 29 graden. Dan ga ik weer een stukje fietsen.


  • 19 Juli 2023 - 22:07

    Marian:

    Fiets ze, even afkoelen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 136456

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: