Stadswandeling - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Stadswandeling - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Stadswandeling

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

27 April 2016 | Frankrijk, Figeac

Figeac, rustdag.
De zon scheen al toen ik aan het ontbijt aanschaffen, dus het beloofde een mooie dag te worden. Én dat werd het ook! Nog geen zomer maar een lekker zonnetje en stuk warmer dan de afgelopen dagen, wel 14 graden. Het kan slechter begrijp ik uit de berichten uit Nederland.
Er is hier een wandeling door de hele binnenstad die vooral veel van de architectuur laat zien. Dat leek mij wel wat en het is goed uitgepakt. Zo ongeveer alle leuke straatjes, steegjes en pleinen bewandeld. Ondertussen nekkramp opgelopen van het naar omhoog kijken. Er zitten allerlei stijlen door elkaar, vaak zelfs in één gebouw zoals dat in de loop der eeuwen is ontstaan: Romaans, Gotisch, vakwerk en diverse details zoals een zonnewijzer (die het deed!). Vanaf de heuvel van de Notre Dame de Puy een prachtig uitzicht op de torens en daken van de stad.
Om de kuiten op deze rustdag ook wat te ontzien, niets in Figeac is plat of horizontaal, zo af en toe op een terras neergestreken. O.a. het terrasje links op de foto.
Al met al een fijne dag waarvan ik heb genoten. Morgen weer op de pedalen.

  • 27 April 2016 - 21:27

    Kees Schmitz:

    Nou Marian vK, voor vandaag heb je in ieder geval gelijk dat het richting Toulouse warmer wordt. Hopen dat het zo blijft. Laat ik daar maar van uit gaan anders had ik beter thuis kunnen blijven.
    Figeac is behalve mooi ook gezellig. Het ligt op één van de St Jacobs routes, want ik heb al diverse pelgrims gezien.

  • 28 April 2016 - 04:18

    Marian:

    Hee pap! Fijn, leuke stad en lekker opsteken :)
    Wij zitten te wachten op het vliegtuig naar chiang mai, heel ander stuk Thailand om te gaan zien! Ik hoop dat het betere weer een tijdje bij je blijft! Liefs, en gr van ivo!

  • 28 April 2016 - 11:48

    Leo (buurman):

    He Kees, moest even sprinten om weer bij te komen, liep een paar dagen achter.
    Hopelijk wordt het weer nog beter zodat je lekker met korte mouwen kan fietsen.
    Van de zomer gaan wij ook naar de Auvergne, je hebt ons op leuke ideeën gebracht.

  • 01 Mei 2016 - 20:22

    Marijke Teeuwen:

    Hi Kees,
    De foto's doen mij aan Italie denken! En dan ook dat zonnetje op Koningsdag. Heerlijk te zien.
    Ik ben dan eindelijk op je site beland. Ga nu vaker kijken.
    Succes en groetjes van Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 135834

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: