Fijne fietsdag - Reisverslag uit Goulles, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Fijne fietsdag - Reisverslag uit Goulles, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Fijne fietsdag

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

25 April 2016 | Frankrijk, Goulles

Mauriac - Le Teulet (gehucht bij Goulles) 55 km
Het is vandaag een mooie fietsdag geworden. Zonnetje, nog wel koud, en kleine weggetjes.
Ik kwam wel wat moeilijk op gang vanmorgen, maar eenmaal weg ging het best lekker.
Ik had een route bedacht langs een barrage, maar dat ging niet door. Route barrée! Gelukkig werd 't op tijd aangegeven en kon ik een alternatief nemen. Afgezien van het extra klimwerk was dit alternatief zo gek nog nog niet.
Prachtig en stil weggetje dat door het landschap slingerde. Een heerlijk zonnig en beschut lunchplekje bij een oude bron; zie foto.
En het liep langs de Tours de Merle: een bijna ruïne van een oud kasteel middenin een diep dal (foto). In de zomermaanden kun je het bezoeken, nu was het natuurlijk weer dicht, wat wel jammer was. Één nadeel aan deze route: dat dal met kasteel lag op slechts 260 meter. En dan te bedenken dat ik van ruim 700m afkwam en mijn hotel vanavond weer op iets boven de 600 m ligt. Zo blijf ik lekker bezig en de route was prachtig.
In het hotel (foto) hebben ze mij de suite gegeven: slaapdeel, badkamer en salon! Dat rode uit het raam is mijn wielerbroek.

  • 25 April 2016 - 21:28

    Kees:

    Cor, vandaag zat het weer aardig mee, nog wel te koud voor tijd van het jaar.

  • 25 April 2016 - 21:31

    Kees :

    Sandra, het genieten gaat helemaal goed komen. Van omhoog rijden wordt ik wel (zeer) warm, maar daarna is naar beneden toe toch erg koud als de temperatuur onder de 10 graden is. Dat kan ik je wel vertellen.

  • 26 April 2016 - 17:59

    Sandra:

    Weer prachtige plaatjes. Het lijkt zowaar wel op een vakantie:)

  • 09 Mei 2016 - 13:39

    Gerard:

    Best wel een beetje jaloers, wij kennen het Franse alleen maar van de risicoloze gedeelten
    Jou verslagen doen de hebzucht opborrelen maar de spiegel schopt me naar de harde werkelijkheid.
    Voorlopig nog niet volleyballen, pink is een beetje aan barrels en is met ijzer en schroefjes weer in het fatsoen gebracht, vrijdag op naar de controle.
    Vakantieplannen liggen voorlopig in de koelkast, we doen in plaats van, leuke dingen die te behappen zijn. Overigens misdraagt mijn lijf zich behoorlijk maar is nog best in toom te houden.
    Zo over met het gezeur.
    Kees geniet van het leven en kom heel terug.
    Mede namens Rya,
    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 136628

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: