Kopvodde en poetsdoek - Reisverslag uit Castelo Branco, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Kopvodde en poetsdoek - Reisverslag uit Castelo Branco, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Kopvodde en poetsdoek

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

12 Juli 2010 | Portugal, Castelo Branco

Ondanks de nederlaag van Nederland toch goed geslapen en weer gezond op. Direct na de camping mocht ik zeer steil omhoog het dal van de Taag uit en dat viel effe niet mee met nog “koude” benen. Maar ik kwam natuurlijk wel boven en had ook gelijk prachtig uitzicht over het dal en de rivier. Vanaf hier tot vlak voor Castelo Branco heb ik de hele dag door prachtige natuur gereden, afgewisseld met wat dorpen. Aan deze kant van de Taag is het nog groener dan ten zuiden ervan, maar het is ook bergachtiger. Vanmorgen vrijwel alleen maar omhoog geklommen, tot in het laaggebergte. En de rest van de dag flink op en neer. De natuur en de uitzichten maken dan weer veel goed. Weer zo’n geweldige fietsdag om van te genieten.
De warmte speelt overigens vooral ’s middags wel mee om het zwaar te maken, vandaag iets minder heet dan afgelopen dagen. Maar met de hoofddoek van Francien (hopelijk gaat Geert (deze) kopvodde niet verbieden) en de zweetdoek van Trees kom ik er, aangevuld met een energiereep (van Frits of Fred), heel aardig doorheen. Want uiteindelijk werd het een lange tocht om de camping in Castelo Branco te bereiken (100km).
Voor morgen had ik een wat kortere rit op het oog, dus kon ik me vandaag een beetje uitsloven.

  • 14 Juli 2010 - 21:14

    Ria :

    Dan ben je wel de enige zo n beetje die goed geslapen heeft na de nederlaag. Veel mensen konden er vandaag nog niet over uit en werken was al helemaal moeilijk.
    Jouw natuurplaatjes weer prachtig. Liefs Ria

  • 15 Juli 2010 - 08:41

    Eva:

    Zeker mooi groen! Wij zaten dus echt in het dorre gebied!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 136753

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: