Kamperen aan de Douro - Reisverslag uit Medas, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Kamperen aan de Douro - Reisverslag uit Medas, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Kamperen aan de Douro

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

28 Juli 2016 | Portugal, Medas

Lousada - Medas 56 km
Vandaag op tijd vertrokken voor een mooie tocht door het landelijke gebied, met af en toe een stuk bos, tot aan de Douro. Het ging flink op en neer maar het was goed te doen, temeer daar het nog niet zo heet was. Onderweg een aquaduct gepasseerd dat naar een klooster leidde; het zag er nog redelijk goed uit(foto).
Bij de Douro aangekomen deze stroomafwaarts gevolgd tot zo'n twintig kilometer van Porto. Een prachtige weg die schitterende uitzichten op de rivier bood (foto). Inmiddels steeg het kwik flink door tot ongeveer 37 graden. Ik was blij dat ik vòòr de ergste hitte al het grootste deel had afgelegd.
De camping ligt op een landpunt in een scherpe bocht van de rivier. Om daar te komen voerde een kleine weg door een mooi gemengd bos met eucalyptus, dennen en wat loofbomen. Eén nadeel die weg daalde sterk tot zo'n 60 meter boven de Douro, daar begint de camping. Ik sta helemaal onderaan op nog geen tien meter van de rivier. Dat wordt morgen lopen naar de weg want veel te steil om te fietsen.
Om wat af te koelen een lekkere duik genomen in het zwembad. De rivier heb ik niet geprobeerd want het viel me op dat er helemaal niemand in de rivier zwom, wat met zulk weer vreemd is als het wel zou kunnen.
Morgen proberen vroeg te vertrekken i.v.m. de temperatuur ook al is de verwachting dat het kwik de komende dagen iets zal zakken. Trouwens op de Portugese tv hebben ze het er al over dat 2016 veel warmer is/wordt dan een normaal jaar. Met bosbranden tot gevolg, vooral in het gebied tussen Braga en Porto. Gisteren heb ik ook weer blushelikopters over zien vliegen, en vandaag op afstand een grote rookpluim.

  • 28 Juli 2016 - 22:10

    Kees Schmitz:

    Mijn nieuwe zadel zit na wat bijstellen vandaag prima, wel anders en een beetje harder.

    Om in Coimbra te komen heb ik denk ik nog drie dagen nodig. Enigzins afhankelijk van het weer en waar camping of hotel is.

    Als het zo door gaat, en voorlopig blijft de temperatuur hoog, dan kom ik gemiddeld over mijn hele reis inderdaad nog aardig uit.

    Voor wie het wil weten: over drie en halve week kom ik weer thuis.

  • 28 Juli 2016 - 22:23

    Ria:

    Ha Kees bij de Douro kamperen daar Is her zooooooo mooi leuk hoor. Wel lekker warm zeg zet je wekkertje maar vroeg dan is het nog wat koeler doe maar voorzichtig . X Ria

  • 29 Juli 2016 - 17:59

    Jos Van Dijk:

    Ha Kees,

    Weer een hele uitdaging in de warmte. Ziet er wel mooi uit. Vroeg fietsen en daarna maar weer lekker in het zwembad bijkomen. Ik hoop dat je niet in de bosbranden terecht komt. Geniet lekker verder. Gr Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 135829

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: