Korte fietstocht naar Allariz - Reisverslag uit Allariz, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Korte fietstocht naar Allariz - Reisverslag uit Allariz, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Korte fietstocht naar Allariz

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

03 Juli 2016 | Spanje, Allariz

Ourense – Allariz 27 km
Wat later dan gebruikelijk vertrokken, maar dat was geen probleem want ik hoefde niet ver vandaag. Dat kwam goed uit omdat het al vroeg warm was en in de middag de temperatuur tot boven de dertig graden was gestegen. Ik was toen al, na een tochtje over leuke landelijke wegen, op de camping in Allariz gearriveerd.
Na de gebruikelijke was-rituelen op de fiets naar het stadje. Kleine smalle keienstraatjes tegen de berghelling aan geplakt. Dus fiets geparkeerd en gaan lopen. Het is zondag dus weinig winkels waren open, maar de terrassen wel zodat voor de broodnodige afkoeling gezorgd kon worden. Via de Romeinse brug door een parkje langs de rivier hier. Zo kwam ik bij een complex waarin dit jaar tuinen van de toekomst bewonderd konden worden. Tuinier-kunstenaars uit 10 landen hebben hun idee over hoe de tuin van de toekomst eruit ziet of zou kunnen zien hier vorm gegeven. Leuk om eens te zien ook al vond ik niet alle bijdragen mooi. Op de foto zie je de Nederlandse tuin. De gedachte erachter is dat we in steeds stedelijker gebied zullen wonen en weinig plaats voor echte tuinen in de aarde hebben. Daarom planten met een bolkluit opgehangen (dat kan bijna overal) en zo kun je allerlei soorten gewoon door elkaar “planten” zonder met de grondsoort rekening te moeten houden. Op het terrein stond ook een erg leuk en vooral erg groot insectenhotel (foto). Ideetje Anneroos?
Na nog een blokje om was het tijd om te eten (eindelijk), zelf koken kon niet want ik had geen eten kunnen kopen. Een bar-restaurantje gevonden op een leuk pleintje. Het heeft me prima gesmaakt en het glas Godello wijn uit deze streek ook.
Morgen verder richting Portugal maar nog net in Spanje overnachten.

• 10 Juli 2016 - 20:36

Annekee:

Nou die tuintjes lijken me maar matig. Die moet je toch om te haverklap water geven? En vanwege de wateroverlast moeten we echt aan de groene aarde hoor, gewoon op de grond. Nou ja. Voor wie geen tuin heeft is het wel een uitkomst.