Verjaardag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

31 Mei 2016 | Spanje, Burgos

Santo Domingo de Silos - Burgos 82 km
Ik had wat meer tijd nodig voor het ontbijt vanmorgen, niet omdat het bocadillo queso zo lang duurde maar om alle app-jes en mailtjes te lezen en beantwoorden. Allemaal hartelijk bedankt voor de felicitaties.
Ik heb mezelf maar getrakteerd vandaag: op een extra lange fietstocht, een koud biertje op het terras voor de kathedraal van Burgos, een redelijk luxe hotel en een uitgebreid en overheerlijk diner vanavond (gegrilde groente, gamba's de la plancha en heerlijke Rioja). Het toetje hoefde ik niet te bestellen; toen het hoofdgerecht verorberd was kwam de kelneres vanzelf met een citroen-kwark taartje aanzetten met één kaarsje erop omdat ik jarig was (dat wist ze doordat ik haar gevraagd had een foto te maken voor mijn weblog).
Voordat ik hier in Burgos was moest ik wel een aardig stukje doortrappen. Het eerste deel ging nog door flinke bergen maar niet zo ruig als gisteren. Ik had mooi zicht op een hele lange rotswand aan de andere kant van de rivier. Uiteraard cirkelden ook hier weer meerdere vaalgieren boven die rotsen, een prachtig gezicht.
Na 4 km autoweg weer een stille weg op, langs verschillende piepkleine dorpen. Ik had gehoopt dat deze weg een beetje op één niveau zou blijven, en dat is aardig uitgekomen. Op een paar plaatsen moest ik even flink klimmen maar dat had ik op de kaart al gezien. Deze weg voerde helemaal tot in Burgos en was heerlijk om te fietsen. Op gegeven moment stond er een ree met een heel jonge bambie midden op de weg. Toen ze mij zagen was ma er heel snel van tussen en het jong huppelde er snel achteraan. Heel leuk om te zien.
Langs deze weg stond links en rechts tientallen windmolens te draaien en die keken allemaal dezelfde kant op als ik. Nou dan weet je wel hoe de wind was vandaag (en hij was ook nog fris/koud). Die Spanjaarden hebben die molens op de goede plekken neergezet, zal ik maar zeggen.
Langs de weg ook veel bloemen in bloei, eigenlijk is dat begonnen toen het een paar dagen mooi was aan de voet van de Pyreneeën in Frankrijk. De laatste twee weken zijn de bloeiende planten echter steeds talrijker geworden. En ook schitterende (natuurlijke) rotstuintjes kom ik in de bermen tegen.
Behalve alle app-jes ook Ria en Eva nog aan de telefoon gehad, dus alles bij elkaar heb ik een geslaagde verjaardag gehad. Ik begrijp dat jullie het minder geslaagd vinden want jullie lopen dit jaar mijn baksels mis. Het leven is soms hard!
Morgen een dagje slenteren door Burgos.

  • 31 Mei 2016 - 23:39

    Kees Schmitz:

    Annekee, ben je een achterstand aan het inhalen? Ik zie zoveel reacties van jou bij "oude" verslagen.

  • 31 Mei 2016 - 23:44

    Kees Schmitz:

    Hoi Frits & Jolanda, een lekker taartje bij de koffie dat valt hier niet mee hoor. In die kleine dorpjes gaat dat echt niet lukken; een verpakt cake-je dat lukt nog net. Maar vanavond wel heerlijk gegeten!! Wie weet morgen een echt gebakje bij de pastelería hier in de stad.

  • 31 Mei 2016 - 23:46

    Kees Schmitz:

    Hoi Sander, ik hoop dat jouw dag net zo goed was als de mijne, dan had je een hele goede dag.

  • 01 Juni 2016 - 00:02

    Ria:

    Hoi hoi je zit wel alleen daar in het restaurant lijkt het Was je te vroeg gegaan naar Spaanse standaarden?fijn dat je een lekker dinertje Had

  • 01 Juni 2016 - 09:07

    Joke:

    Hoi Kees, ook nog namens de Solimannen van harte gefeliciteerd !!

  • 01 Juni 2016 - 09:40

    Fred:

    Beste Kees,

    Alsnog van harte! Maak er weer een mooi jaar van.
    Lees met interesse je reisverslag.
    Groet

  • 01 Juni 2016 - 10:09

    W.pleeging:

    Hooi kees ik ben verjaardag vergeten .Maar als nog van harte hoor wim pleeging

  • 01 Juni 2016 - 14:02

    Leo (buurman):

    He Kees, alsnog gefeliciteerd.
    Na al die bergetappes mag je de bergtrui aantrekken.

  • 01 Juni 2016 - 16:16

    Elizabeth Boddens Hosang:

    Dank je wel voor je mooie kaart uit Loyola. Tom zit inmiddels twee maanden in Frankijk op de camping aan een rivier in de Dordogne meen ik. Ik laat het hem graag zien als hij terug is. Geweldig wat jij allemaal presteert en alsnog van harte gefeliciteerd! Een goede reis verder, hartelijke groet, Elizabeth

  • 01 Juni 2016 - 20:35

    Annekee:

    Hoi Kees, ja dat heb je goed. Ik besefte niet dat ik zo door de mand zou vallen! Maar nu ga ik het bijhouden. Veel leuker om gelijk op te fietsen!

  • 04 Juni 2016 - 08:47

    Sandra:

    ooo,wat erg!!! helemaal jouw verjaardag vergeten. en dan is een goede buur nog zo veel beter dan een verre vriend. op dit moment ben jij een verre buur en een verre vriend, wel uit het oog, maar zeker niet uit het hart. Alsnog van harte gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 136205

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: