Geweldige natuur - Reisverslag uit Santo Domingo de Silos, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Geweldige natuur - Reisverslag uit Santo Domingo de Silos, Spanje van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Geweldige natuur

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Mei 2016 | Spanje, Santo Domingo de Silos

Canales de la Sierra - Santo Domingo de Silos 76 km
Voor vertrek de zonnecrème gebruikt want de zon scheen en dan hoeft dat niet tijdens de klimpartijen. Achteraf hoefde het helemaal niet, want ik begon met mijn warme fietsjack (het was bij vertrek nog geen 10 graden) en dat is niet uit geweest. Maar toch een hele goede dag gehad.
De eerste 33 km gingen door de Sierra de la Demanda, een wonderschoon stuk natuur waar ik zeer van genoten heb (foto nevel op berg). Onderweg in een afdaling nog flink in de remmen voor twee reeën die overstaken. Het was wel pittig: vanuit vertrek naar 1240m hoogte, en direct door tot boven de 1300m, na flinke afdaling mocht ik naar 1400m, om weer een stukje te zakken en weer terug naar de 1400m, toen 8 km afdalen om beetje uit te rusten. Daarna volgde een wat saaier gedeelte, maar als je met zulke een mooie tocht begint dan is alles wat minder is al gauw saai.
Toch is de dag geweldig geëindigd want op de laatste 15 km moest ik eerst over 1100m heen en toen liep de weg tot Santo Domingo tussen gigantische rotsmassieven door (2e foto). Zelden zoveel rotswanden achter elkaar gezien. Op sommige plekken moest je tussen de rotsmuren door laveren over een zeer smal en bochtig weggetje (auto's mochten max. 30 km/u). Voordat ik aan dit stuk begon vond ik het eigenlijk wel welletjes voor vandaag, maar eenmaal hier rijdend kreeg ik gewoon weer nieuwe energie. Echt een machtig mooi stuk om doorheen te fietsen.
Moe en zeer voldaan zit ik nu in een eenvoudig maar goed hostal midden in het dorp.

  • 30 Mei 2016 - 20:08

    Marijke:

    Volgens mij vandaag de mooiste tocht 'so far'? Je hebt duidelijk enorm genoten. Blijf genieten Kees. Geweldig hoe je je enthousiasme weet over te dragen aan de lezers!

  • 31 Mei 2016 - 08:08

    Sander:

    Van harte Kees!
    Maak er een mooie dag van

  • 31 Mei 2016 - 19:14

    Annekee:

    Wat prachtig hoe die wolk/ nevel als een dekentje over de bergruggen ligt gespreid. Wat heerlijk dat je zo geniet van de schitterende natuur!

  • 31 Mei 2016 - 23:16

    Frits & Yolanda:

    Kees, van harte gefeliciteerd. Trakteer jezelf op iets lekkers. Dat hebben ze daar vast wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 136220

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: