Barbie van de warme bakker - Reisverslag uit Luz-Saint-Sauveur, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Barbie van de warme bakker - Reisverslag uit Luz-Saint-Sauveur, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Barbie van de warme bakker

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 Mei 2016 | Frankrijk, Luz-Saint-Sauveur

Luz-Saint-Saveur, rustdag
Vanmorgen een laat en zondags ontbijt met gekookt eitje, heerlijk!
Ondanks de voorspellingen was het nog droog, dus eerst er op uit voor een korte wandeling langs de kasteelruïne die boven het dorp op de berg ligt (zie foto). Een goed uurtje later zat ik achter de koffie met gebak.
Nog even een paar winkels bekeken voordat ze gingen sluiten, tenslotte is het zondag en is men hoogstens tot één uur open. Veel souvenirs en regionale producten: schapenkaas en tientallen soorten worst en wijn.
Bij de boulangerie stuitte ik op een creatieve uiting van de bakker, of misschien z'n vrouw. Barbie poppen aangekleed met stokbrood!! Erg grappig om te zien (foto).
Vanmiddag eens goed de kaarten bestudeerd i.v.m. de route voor de komende dagen via welke tussenstappen in Spanje te komen. De weersverwachting is niet zo goed, maar als de praktijk uitpakt zoals vandaag dan gaat het meevallen. Het plan is om dinsdag de Aubisque over te gaan (is nog steeds open) en dan woensdag over de Col de Pourtalet Spanje in te duiken. Dit alles onder voorbehoud van het weer. In Spanje ga ik mijn oorspronkelijke hoofdlijn van de route waarschijnlijk iets omgooien om een weekend afspraak met Marian (dochter) mogelijk te maken. Dat horen jullie later nog wel of dat doorgaat.

  • 08 Mei 2016 - 16:49

    Kees Schmitz:

    Ria, de bevrijdingsdag dat blijkt de herdenking van het einde van de tweede wereldoorlog te zijn. Hier doen ze er niet veel aan, wel een veteraan gezien vanmorgen met vaandel bij de ingang van de kerk hier tegenover het hotel.

  • 08 Mei 2016 - 16:59

    Kees Schmitz:

    Marian vK, vanuit het dorp Gavarnie kun je inderdaad met een muilezel naar het Cirque toe, want dat is best nog een heel eind lopen. Ik heb niemand op ezel gezien, wel een groep mensen te paard. Ik heb zelf een groot stuk ervan op de fiets gedaan tot het niet meer kon, losse keien. Toen nog een km lopen tot bord dat als je verder gaat je jezelf en je redders in levensgevaar brengt. Ik denk vanwege te losse rotsen en dergelijke.

  • 08 Mei 2016 - 17:01

    Kees Schmitz:

    Hetty, ik heb geen vast einddoel, maar wel enkele richtpunten en een hoofdlijn van de route. Daar kan ik gemakkelijk van afwijken als ik daar zin in heb of andere reden.

  • 08 Mei 2016 - 18:29

    Ria:

    En maandag dan?of neem je nog een rustdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 136192

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: