Retourtje Gavarnie - Reisverslag uit Luz-Saint-Sauveur, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Retourtje Gavarnie - Reisverslag uit Luz-Saint-Sauveur, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Retourtje Gavarnie

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 Mei 2016 | Frankrijk, Luz-Saint-Sauveur

Luz-Saint-Saveur - Gavarnie v.v. (dagtocht)
Na het ontbijt op de fiets gesprongen voor een rit hogerop en weer terug. Heerlijk om even zonder bagage te rijden, scheelt toch een versnelling.
Twintig kilometer omhoog prakken door een schitterende kloof met rotswanden, watervallen (water is er hier in overvloed) en wild kolkende rivier in de diepte. Na een uur moest toch het regenjack aan, drie kwartier later was ik op de plek van bestemming: het Cirque de Gavarnie. Nog wel een stukje lopen om dichterbij te komen.
Een enorme granieten rotsmuur die nog onder de sneeuw ligt en waarvan ik door de mist/nevel nog niet eens alles kon zien. Maar zo was het ook al indrukwekkend!
Terug gelopen naar het dorp om mijzelf op te warmen met een crêpe en koffie. En daarna alleen maar bergafwaarts, dat is lekker relaxt. Veel stops om te genieten van de schitterende natuur om me heen. Én om (te)veel foto's te maken. De afdaling was in ieder geval droog en soms heel even een zonnestraaltje dat je gelijk op je lijf voelt prikken.
Met een zeer tevreden gevoel nu weer terug in het hotel. Op mijn vorige reis kon ik niet hier naartoe vanwege het weer, maar nu is het gelukt. Het is de inspanning waard geweest.

• 07 Mei 2016 - 17:14

Theo:

Ziet er indrukwekkend uit, Kees.

• 07 Mei 2016 - 22:00

Marian Van Kalmthout :

Wij zijn daar ook geweest,zeker indrukwekkend . In mijn herinnering had je het ook op een muilezel kunnen doen

• 07 Mei 2016 - 23:03

Hetty Murman- V.d. Schaaf:

Kees, ik volg je al een poosje. Was afgelopen week met klein groepje pelgrims in Lourdes, koud, zonnig en ook sneeuw in de Pyreneeën . Excursie gemaakt naar de Gavarnie. Bijzonder, we hadden elkaar zomaar kunnen ontmoeten. Succes met je volgende route. Wat is je einddoel? Santiago? Ben ik 3 jr geleden met 50 pelgrims geweest, weliswaar met bus maar ook af en toe lopen.
    Bijzondere ervaring.
    Tot een volgende ontmoeting onderweg of met de v. Reijsen familie.
    Gr, Hetty Murman-vander Schaaf. Nieuw mail adres os hmvdschaaf@gmail.com

• 08 Mei 2016 - 10:56

Ria:

hoi Kees de foto 's op de computer nog even in het groot bekeken, mooi hoor. Rust lekker uit vandaag en met de bevrijdingsfeesten zijn er in ieder geval mensen om je heen.
    Gr Ria

• 08 Mei 2016 - 16:48

Cor:

Goed zo!
    En, in Gavarnie tot aan de waterval geweest?