Het is dan toch gebeurd - Reisverslag uit Bagnères-de-Bigorre, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Het is dan toch gebeurd - Reisverslag uit Bagnères-de-Bigorre, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Het is dan toch gebeurd

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 Mei 2016 | Frankrijk, Bagnères-de-Bigorre

Montmaurin - Bagnères-de-Bigorre 60 km
Om tien uur reed ik weg nadat tent was afgebroken en alles ingepakt.
Het beloofde een mooie dag te worden en dat is ook uitgekomen. Stralende zon, temperatuur ergens tussen de 20 en 25 graden. Perfect en heerlijk om eindelijk eens in korte mouwen te fietsen. Mijn dag kon niet meer stuk.
Het is een mooie tocht geworden met overal waar je iets verder kon kijken zicht op de Pyreneeën, die inmiddels al zo groot lijken dat ze ontzag gaan inboezemen. Wat je op de foto ziet is de Pic de Midi.
Ik ben om de kruispunten van drukke autowegen rondom Lannemezan heen gereden. Over prachtige kleine weggetjes, soms zo smal dat een auto en ik nog net ging en de auto heel zacht reed. Uiteraard was het overal heel stil op deze vrije dag.
Op de kaart had mijn route maar één keer een helling streepje. In de praktijk ligt dat op die kleine weggetjes soms toch iets anders. Flinke steile hellingen en aardig veel. Eentje die werd me echt te machtig, zo steil. Ik was na 40 meter helemaal dood. Dus voor het eerst een stuk lopen, zo'n 200m!! Dat is een ervaring die ik jaren en jaren geleden voor het laatst heb meegemaakt.
Eind van de middag op een camping in Bagnères-de-Bigorre neergestreken. Na het opzetten en opfrissen een goed biertje gaan drinken in het centrum (op de camping is niets). Het smaakte goddelijk op deze warme dag.
Naast mij staat een jong Frans gezinnetje met een ukkie van 15 maanden. Zij zijn ook aan het rondtrekken op een tandem. Dus wat ervaringen uitgewisseld. Dit doet me erg terugdenken aan de tijd dat wij met de kinderen op de fiets op vakantie gingen. Zo leuk als je die kleine aap ziet.
Morgen waarschijnlijk een hotelletje want vanaf morgenavond of zaterdag verwachten ze alweer regen in de Pyreneeën.
Wat wel grappig was is dat ik onderweg op een berg het kasteel in Mauvezin zag liggen waar ik op mijn vorige reis echt langs gereden ben.

  • 05 Mei 2016 - 20:44

    Theo:

    Je maakt het wel lekker spannend zo, met die titel.

  • 05 Mei 2016 - 21:20

    Kees :

    Ja Theo, ik moet je een beetje "bij de les houden". Toch?

  • 05 Mei 2016 - 21:42

    Ria:

    Zo dan moet het wel heeeeeeel steil zijn als jij gaat lopen. Is de bagage al minder? De pyreneen zien er erg mooi uit maar niet zo aantrekkelijk om te fietsen ben benieuwd hoe je dat gaat doen.Ik ga weer een speldje zetten

  • 05 Mei 2016 - 22:10

    Cor:

    Ria een speldje. Ik ga voor je bidden!

  • 06 Mei 2016 - 11:06

    Anne-rose:

    Nou Kees dat was een berg te hoog. Jammer maar knap om er aan toe te geven en niet je zelf te overvragen. schitterend die Pyreneeën.
    Reis relax verder. Hier geniet we inmiddels ook van de natuur. de rododendrons staan in bloei. Jos is met Gebhard aan het fietsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 136204

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: