Luierdag - Reisverslag uit Montmaurin, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Luierdag - Reisverslag uit Montmaurin, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Luierdag

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

04 Mei 2016 | Frankrijk, Montmaurin

Montmaurin 0 km
Een heerlijke luierdag met volop zon bij een lekkere temperatuur. Wat wil een mens nog meer?
Een wandeling naar en rondom het dorp. Dus daar kom ik nu net van terug. Onderweg schitterende uitzichten op de pieken van de Pyreneeën. Prachtig om hier dan zo rond te wandelen.
Over dorpen gesproken: tot nog toe zijn de dorpen in Frankrijk meestal uitgestorven. Heel veel winkels (zelfs de boulangerie), cafés, restaurants en hotels zijn dicht en staan te koop. In sommige dorpen gaan ze in juli en augustus nog open maar dan heb je het wel gehad. Ik heb gemerkt dat dat het rondtrekken wel lastiger maakt. Zelfs een wat grotere plaats op de kaart biedt nog geen redelijke garantie dat je er een bakkie of boodschappen kunt doen, en al helemaal niet of je een slaapplek kunt vinden.
Gelukkig tot nog toe wel steeds gelukt mede omdat ik ook internet heb en de route kan bijstellen.
Vanavond om acht uur nog twee minuutjes stil zijn.
Morgen opbreken en weer verder richting Bagneres-de-bigorre, wellicht weer kamperen want het schijnt nog twee dagen mooi te blijven.

• 04 Mei 2016 - 17:17

Kees :

Het is inderdaad fijn om even te kamperen en voor mijn tentje te zitten en een potje eten te koken. Dat geeft ook een echt vakantie gevoel. En dat behelpen, Willem, dat valt wel mee! Uitrusten doe ik zeker vandaag.

• 04 Mei 2016 - 17:36

Ria:

Heerlijk dagje voor je wel saai zeg die uitgestorven dorpen gelukkig ben je nog niet verhongerd maar zonder bakkie valt het ook niet mee dat lijkt Noorwegen wel.... Wij gaan zo zingen voor 4 mei gedenking op kasteel Binckhorst. Slaap lekker in je tentje. Het Is hier ook ineens mooi weer vorige week Was ik nog blij met mijn winterbanden met die hagel