Heuvelland van de Midi-Pyrénées - Reisverslag uit Lombez, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Heuvelland van de Midi-Pyrénées - Reisverslag uit Lombez, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Heuvelland van de Midi-Pyrénées

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 Mei 2016 | Frankrijk, Lombez

Castelnau d'Estrétefonds - Lombez 71 km
Mooi weer vandaag om te fietsen, nog geen korte broek of mouwen maar dat zit er voor morgen wel in. Eindelijk!!
Nadat ik drie drukke autowegen, een kanaal en de Garonne binnen 6 km ben overgestoken, kwam ik in het open heuvelland terecht. En dat is de hele dag zo gebleven. Heuveltje op, heuveltje af. Vermoeiend maar met dit weer niet erg. Vanmiddag doemden aan de horizon voor het eerst de besneeuwde toppen van de Pyreneeën op. Nog een paar dagen fietsen voordat ik daar ben.
Vanmiddag ook een hele leuke ontmoeting zomaar in een dorp: ik vroeg een man die zijn auto vol hout aan het uitladen was, of er een café in het dorp was. Nee dat is er niet, maar wil je koffie? Graag. Nou dat kan, kom maar binnen. Heerlijke koffie en een banaan voor de energie gehad. Aan de praat geraakt in Frans en Engels door elkaar. Hij heeft een paar jaar geleden een fietstocht naar Marseille gemaakt en op een goede dag was hij zo moe en hongerig dat iemand hem te eten had gegeven. Dat vergeet ie nooit meer en vandaar dat hij mij nu een bakkie aanbod. Dit zijn de leuke momenten op zo'n reis zoals ik nu maak.
Het is ook de dag van de open overdekte markthallen geworden. In diverse dorpen stonden ze op het hoofdplein en wat opviel: ze zijn allemaal recent gerestaureerd of herbouwd. Op de foto de mooiste: die uit Grenade.
Hier in Lombez staat ook een mooie hal met ernaast een beetje aparte kerk, hoewel die niet zo goed is onderhouden lijkt het. Door het mooie weer had ik nu ook zin om na de fietstocht nog een rondwandeling te maken. Dat is wel eens anders geweest de afgelopen koude weken.
Het echte vakantiegevoel begint te komen! En de verwachting voor de komende dagen zijn prima.

  • 02 Mei 2016 - 19:10

    Kees Schmitz:

    De lelietjes-van-dalen maken blijkbaar allerlei herinneringen los. Leuk!

    Marianne vK, ik wist niet dat jullie in Italië aan het fietsen zijn. Als je mijn zus Francien tegenkomt doe dan de groeten. De kans is niet groot want zij zit in de hak van de laars en jullie in het noorden. Verona vond ik ook erg mooi toen we daar vorig jaar waren.

  • 02 Mei 2016 - 21:34

    Kees Schmitz:

    Ik heb zojuist nog een belangrijke gebeurtenis van deze dag toegevoegd in het verhaaltje hierboven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 136072

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: