Op de wijze van ..... - Reisverslag uit Montauban, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Op de wijze van ..... - Reisverslag uit Montauban, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Op de wijze van .....

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 April 2016 | Frankrijk, Montauban

Saint-Antonin-Noble-Val - Montauban 66 km
Ik kon vandaag een liedje van de verkennerij vroeger niet uit mijn hoofd krijgen. Dat lied bezong alle typen weer waar je gewoon doorheen moest stappen en het deerde je niet. Nou vandaag deerde het mij wel, want op de sneeuw en het onweer na heb ik het hele palet uit dat liedje over me heen gehad. Hagel, pijpenstelen, harde wind en soms heel even een opklaring; van begin tot einde.
Maar er viel ook nog te genieten. Het eerste deel van de route ging door de Gorges de l'Aveyron, een schitterend landschap. Niet alleen beneden langs de tientallen meters hoge rotswanden gereden. Ook een stuk helemaal bovenin: daar had ik uitzicht en zo vermeed ik een vrij lange tunnel waarin je als fietser gevaar loopt met het verkeer en uiteindelijk ook niets ziet.
Na een bakkie in een schilderachtig dorpje nog een stukje door voordat ik in een restaurantje neerstreek voor een plat du jour. In de hoop dat het daarna wat opgeklaard zou zijn. Het eten was heerlijk, maar het opklaren is niet gelukt; het ergste kwam 's middags pas. Toen ben ik in één ruk doorgereden naar Montauban en daar aan de rand van de stad een hotel ingedoken.
Morgen ga ik de stad wat nader bekijken en rijd ik er aan de andere kant weer uit.

  • 30 April 2016 - 21:43

    Kees Schmitz:

    Uit de weerberichten mag ik hopen op een droge week die steeds warmer wordt, misschien wel tot net in de twintig graden!! Ik houd moed. Zou ik dan de tent een keer gaan gebruiken? Wie weet.

  • 30 April 2016 - 22:20

    Anne-rose:

    Hoi Kees wat leuk je kaart uit Fyshac echt een leuk stadje. We zijn er vaak geweest. Bedankt voor je kaart. Groetjes Anne-Rose

  • 30 April 2016 - 22:46

    Ria:

    Wat vervelend dat weer dat Is niet fijn fietsen. Wel mooi de gorges doetme aan de eerste keer in de gorges van de ardeche denken daar hadden We alleen veel mooier weer. Inmiddels is je heg geschoren en heeft de tuin een metamorfose ondergaan. Je zult het zien hier een mooie dag droog en zonnig wel koud nog. Geniet morgen van je rustdag en sightseeing. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 136004

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: