Verwaterde vergezichten - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Verwaterde vergezichten - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Verwaterde vergezichten

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 April 2016 | Frankrijk, Figeac

Le Teulet - Figeac 68 km
Als eerste vanmorgen even een baguette gescoord in Laroquebrou zo'n zeven kilometer van het hotel af. Op dat moment was ik al aardig nat. Waarschijnlijk een leuk plaatsje dat Laroquebrou, maar veel meer dan Maria die hoog boven het dorp uittorent heb ik niet gezien.
De route van vandaag was er een met veel vergezichten: achter me de bergen waar ik uit kwam en voor mij het iets lagere land waar ik heen ging.
Echter de uitzichten waren nogal wazig door het vele water dat in de lucht hing. Dat vond ik erg jammer want bij mooi weer is het denk ik schitterend.
De koeien onderweg stonden maf te kijken als ik langs reed of ze renden weg geschrokken als ze waren van het felgroen (regenjack) en knalrood (bagage) dat voorbij kwam.
Tegen een uur of vier reed ik Figeac binnen en moest ik nog een hotel zoeken. De eerste was vol maar de tweede had nog plaats voor twee nachten want morgen blijf ik hier. Ik was al bang dat het moeilijk zou worden omdat hier vanaf donderdag een paar dagen stadsfeest is. Het viel gelukkig mee.
Net even een kort wandelingetje gemaakt voordat ik ging eten, en het lijkt mij een mooi en gezellig stadje. Dat ga ik morgen bekijken, ze zeggen dat het dan zeker droog blijft. Daar houd ik ze aan!

  • 26 April 2016 - 21:13

    Kees :

    Ik zag op internet dat het in Drenthe volop sneeuwde, en de rest van Nederland ook geen best weer had. Overal te koud voor de tijd van het jaar. Morgen schaatsen met Willem en Max?

  • 26 April 2016 - 21:33

    Cor:

    Dan heb je nog tijd voor een bezoekje aan de Grote Magnon!

  • 27 April 2016 - 09:02

    Ria:

    Jammer van de verregende uitzichten net als in de west Highland way, weet je nog toen zagen we ook geen sikkepit toch Was het leuk dat hoop ik voor jou nu ook. Wij gaan koninslag vieren met dit lekkere weertje

  • 27 April 2016 - 11:47

    Marian Van Kalmthout:

    Dat staat me nog wel bij van die streek rond Clermont Ferrand: ruig, heel mooi en gauw koud. Maar richting Toulouse en wat lager gelegen gebieden wordt het vast warmer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 135995

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: