Wintersport? - Reisverslag uit Mauriac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Wintersport? - Reisverslag uit Mauriac, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Wintersport?

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

24 April 2016 | Frankrijk, Mauriac

Condat - Mauriac 55 km
Toen ik vanmorgen het hotel uitstapte om m'n fiets op te laden, vroeg ik me af of ik op wintersport was. Zo verschrikkelijk koud. Gelukkig net als gisteren uit voorzorg al schaatstrui en winterhandschoenen aangedaan. Die waren hard nodig vandaag, vooral in de afdalingen. Om 12 uur zat ik in Riom-es-Montagnes en daar was het nog maar 5 graden. Maar gelukkig regelmatig wat zon en dan is het heerlijk als die even op je rug of gezicht schijnt. Je voelt gelijk de warmte!
En niet te vergeten, het landschap van de Auvergne maakt een hoop goed. Prachtige bossen, wildstromende naar beneden meanderende bekend, landerijen tussen de kleine dorpjes. En omdat het helder was vandaag wel echte vergezichten: schitterend!
Na twee koffiestops en een picknick lunch in de zon op een beschut plekje kwam ik gelijk met de mevrouw van het hotel bij het hotel aan. Een lekkere warme douche doet een mens dan heeeeeel goed.

  • 24 April 2016 - 18:20

    Anne-Rose:

    Zeker een schitterend gebied daar. Jammer dat het zo koud is maar dan geniet je gelukkig van de warme douche.
    Succes morgen.

  • 24 April 2016 - 20:15

    Ria:

    speldjes geplaatst op de kaart, op 2 plekjes na die ik niet kon vinden, het ziet er al heel mooi uit: een streep van speldjes op de kaart. Hier is het ook koud, maar wij zitten binnen.....

  • 24 April 2016 - 20:47

    Kees :

    Nou Annerose het mooi weer gebied lijkt nog even een stuk verder te liggen. Vandaag zat ik in het koudste deel van Frankrijk zag ik op het nieuws. Maar bij jullie is het ook niet best met het weer begrijp ik uit de reacties.

  • 24 April 2016 - 23:39

    Cot:

    Je houdt ons goed op de hoogte. Nu nog mooi weer. Daar dromen wij ook van.

  • 25 April 2016 - 06:27

    Sandra:

    Wij hebben gisteren een paar hagelbuien en zelfs natte sneeuw gehad. Het weer is duidelijk ontregeld. Gelukkig wordt jouw hart verwarmd door al het prachtige om je heen en je lichaam door de inspanning. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 136018

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: