Kopje Collé - Reisverslag uit Montsauche-les-Settons, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Kopje Collé - Reisverslag uit Montsauche-les-Settons, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Kopje Collé

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 April 2016 | Frankrijk, Montsauche-les-Settons

Avallon - Montsauche-les-settons 48 km.
Avallon alweer achter mij gelaten en met een stuk lagere temperatuur dan gisteren op pad de Morvan in. Na twee kilometer gelijk flink omhoog de bossen van het Parc Naturel Regional du Morvan in. En daarin heb ik het grootste deel van de dag vertoefd. Prachtige natuur, maar zwaar parcours; tot bijna 600 m vandaag.
Halverwege, na een café au lait, tien trappen gedaan en ineens stond ik stil. Ketting gebroken!! Nou had ik één reserve schakel bij me, dus die erop gezet. Nooit eerder gedaan onderweg maar het lukte wonderwel goed. Dus na een half uurtje weer verder, heel voorzichtig beginnend bang dat de volgende schakel breekt. Maar dat bleef gelukkig uit. Zodra ik de komende dagen een fietsenmaker tegen kom gelijk maar nieuwe reserve schakels kopen.
Tussen de bossen door mooie vergezichten over de velden van de Bourgogne. En wat staat er op die velden? Jawel: arbres de Noël !!
Maar hoe zit het nu met de titel van dit verhaal?
In Montsauche ben ik een auberge ingedoken en die heet zo. Ik was benieuwd waar die Nederlands aandoende naam vandaan komt. De baas en de serveerster blijken Nederlanders. De naam is een verbastering van het Franse "copier - coller" (onze "kopiëren en plakken") met een Nederlands vleugje eraan. Ik vind 'm wel grappig gevonden.
Nu nog geen idee waar de reis morgen heen gaat, anders dan het zuiden, dat bekijk ik vanavond.

  • 15 April 2016 - 22:47

    Harrie:

    Ja Kees, die Morvan! Kom je nog op bekende plekken?

  • 16 April 2016 - 07:14

    Sandra:

    Wat een gelukje dat je een reserveketting bij je had! En dan dubbel geluk dat je zo handig bent.
    Hoop dat bij ons de komende maanden niets kapot gaat, want dan hebben wij een probleem hihi

  • 16 April 2016 - 07:56

    Kees :

    Hoi Harrie, vandaag ga ik naar Chateau-Chinon daar zijn we toen net niet geweest. Wees blij want het is bergachtig hier. Autun zou ik best nog wel eens naar toe willen maar dat ligt voor nu te ver uit de route. De andere plaatsjes waar we toen waren weet ik geen namen meer van, misschien komt dat naar boven als ik er rijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 136022

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: