Bourgogne, een prachtige streek - Reisverslag uit Avallon, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Bourgogne, een prachtige streek - Reisverslag uit Avallon, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Bourgogne, een prachtige streek

14 April 2016 | Frankrijk, Avallon

Mélisey - Avallon 66 km
Een heerlijke, bijna warme, dag. Voor het eerst m'n zonnebrandcrème aangesproken (ben ik morgen weer wat lichter, haha). Een prachtig gebied doorkruist de Yonne, een departement in de Bourgogne. Geen wijnstok gezien nog. Wel de eerste dag met koeien in de wei.
Vanmorgen even het chateau van Tanlay aanschouwd; voor rondleiding was ik net te laat of veel te vroeg. Dus alleen de buitenkant bekeken.
Een mooi plekje voor de picknick lunch gevonden, bovenop de top en met prachtig uitzicht over waar ik nog heen wilde; zie foto.
Op weg naar Avallon 's middags het middeleeuwse stadje Noyers aangedaan, zag er erg leuk uit: veel vakwerkhuizen en keienstraatjes(foto). Die laatste fietsen niet lekker dus ben gaan wandelen.
Ik begin al aardig onthaast te raken en neem onderweg wat meer de tijd om ergens rond te kijken. Het vakantie gevoel is er zeker weten al!!
Avallon is ook een leuke stad, vestingmuur en torens. Hier al iets meer leven in de brouwerij, maar druk met toeristen kun je het nog niet noemen. Ik heb hier een eenvoudig hotel bij het centrum met een uiterst vriendelijke en behulpzame patron. Mijn kleren mogen drogen in de kelder waar het loei warm is van de verwarming (hotel lakens hangen er ook).
Morgen de Morvan in, klimmen!!

• 14 April 2016 - 21:32

Ha Paul, de komende dagen misschien nog meer herinneringen voor je, wie weet. Tonnerre heb ik zelf niet gezien omdat ik de route via Tanlay genomen heb. Wat er nu nog even aan het mooie franse leven mist is het bakkie 's morgens op het terras i.p.v. binnen. Dat komt nog wel met een paar dagen.

• 15 April 2016 - 08:30

Sandra:

Wat een heerlijkheid! Zeker een prachtig lunchplekje.