Wijngaarden in overvloed - Reisverslag uit Connantre, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Wijngaarden in overvloed - Reisverslag uit Connantre, Frankrijk van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Wijngaarden in overvloed

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

11 April 2016 | Frankrijk, Connantre

Épernay - Connantre 65 km
Vanmorgen eerst een heen en weer ritje over de Avenue de Champagne gemaakt. Hier hebben alle grote champagne huizen hun vorstelijke onderkomen voor de verkoop van hun producten. Prachtige oude kastelen of even statige moderne paleizen. Vervolgens de stad uit om een tijd lang tussen de ontelbare wijngaarden door te rijden. Alleen op de toppen van de heuvels lagen velden met graan of koolzaad. Mooie route!
Ook door het bos op weg naar Montmort-Lucy was het heerlijk fietsen. Hier werd ik regelmatig gezelschap gehouden door een witje of citroentje dat met me mee fladderde.
Eenmaal het moeras bij Reuves doorgestoken kwam ik na wat klimwerk bij een reusachtig monument. Het staat op de frontlijn van begin september 1914 en hier dacht de dienstdoende commandant : "Jullie Duitsers, tot hier en niet verder". En zo geschiedde. Enkele dagen later hadden de Fransen de vijand een stuk terug gedrongen en was de overwinning in de Eerste slag om de Marne aan de Fransen. Ter herinnering hieraan is later deze kolos opgericht met onderaan alle commandanten die hebben bijgedragen, inclusief Engelse, gebeeldhouwd afgebeeld. Vanaf dit punt heb je ook een schitterend uitzicht over de velden richting Épernay; helaas voor mij een beetje minder omdat het helemaal aan het dichttrekken was.
Hierna nog maar een klein stukje fietsen tot mijn hotelletje, dat in het wereldberoemde Connantre (of all places) staat. Nog net een paar druppels regen voordat ik binnen was.

  • 11 April 2016 - 21:09

    Kees:

    Arjan, ik hoop begin mei in de Pyreneeën te zijn, dus wie weet treffen we elkaar nog. Groet Kees

  • 12 April 2016 - 02:56

    Ria:

    Ha Keessie, wat klinkt dat heerlijk, lijkt me heel mooi en dat vlindertje erbij , heel gaaf.

  • 12 April 2016 - 12:35

    Fred:

    Kees,
    Is wel erg afzien! van de ene wijnstreek naar de andere.
    ps Bedankt voor je kaart. Je hebt een gezellig feestje gemist.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 135915

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: