De hoofdprijs - Reisverslag uit Sautin, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu De hoofdprijs - Reisverslag uit Sautin, België van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

De hoofdprijs

06 April 2016 | België, Sautin

Vanmorgen bij 8 graden vertrokken en hoewel de zon haar best deed om tussen de wolken door mij af en toe te verwarmen bleef het de hele dag behoorlijk fris. Dat kwam voornamelijk door de koude zuidwesten wind die stevig stond te blazen.
Op weg naar Thuin flinke heuvels op en af; zie de foto.
In Thuin lang lopen zoeken waar nu die "wereldberoemde" hangende tuinen waren. Op een gegeven besloten te gaan lunchen in een parkje. En wat schetst mijn verbazing: 100m verder is een soort van uitzichtpunt, jawel op de tuinen. Nou dat hangen stelde niets voor, maar het is dan ook nog vroeg in het jaar.
Mijn weg vervolgt ongeveer over de route die Napoleon 200 jaar geleden in de andere richting deed zijn ondergang tegemoet.
Ik had op internet al gezien dat er niet veel hotels of campings zijn in deze buurt, besloot ik naar de grootste plaats te gaan Beaumont, in de hoop daar iets te vinden. Niet dus, wel een office de tourisme. Afgezien van te ver weg hotels, was er één chambre d'hôte op nog befietsbare afstand. Echter voor dit ongemak moest wel de hoofdprijs betaald worden. Deze ene nacht alleen doet een groter beroep op de portemonnee dan in het centrum van Brussel met twee. Maar daarvoor zit ik dan wel in de middle of no where en slaap ik in een kamer uit Duizend en een nacht!!!
Chimay net niet gehaald vandaag (morgen zeker wel), maar alvast een Chimay Blanche geproefd. Smaakte uitstekend!!

• 06 April 2016 - 19:59

Leo (buurman), duurt dus nog een dagje langer voordat die Chimay open mag. :-)

Leo (zwager), nu heb ik alle soorten wegdek en weer (op sneeuw en ijzel na) wel gehad. Ik begrijp dat je daar jaloers op bent. Maar ik ken ook opofferingen: iedere dag een ander Belgisch biertje. Over één dag aan de champagne, wie weet.

• 07 April 2016 - 06:53

Leo (buurman) :

he Kees, dat wordt dan vanavond aan de Chimay, geen slecht vooruitzicht.
    Ik ga er zeker van genieten.
    Wel zwaar voor je die Belgische biertjes, ik heb respect voor je dat je het iedere dag weer kan opbrengen.

• 07 April 2016 - 10:01

Theo:

Hoi Kees,
    Gebeurt niet vaak toch dat je de hoofdprijs wint?
    Hopelijk heb je ook naar waarde genoten. Wat je Chimay betreft loop je wel een beetje op de zaak vooruit.

• 07 April 2016 - 16:19

Leo (buurman):

Zo Kees, het zit er op voor vandaag en ook meteen voor deze week. Het is weekend.
    Ik ga straks van de Chimay genieten.