Heerlijk fietsen door open land - Reisverslag uit Aviz, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Heerlijk fietsen door open land - Reisverslag uit Aviz, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Heerlijk fietsen door open land

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

10 Juli 2010 | Portugal, Aviz

Vanmorgen langs de stadmuur en onder het aquaduct door Evora weer verlaten. Ik zat vrijwel direct in het buitengebied, om daar de hele dag in te blijven. En vandaag dan met tegenwind maar niet ernstig.
Het landschap bestond uit dorre, droge gras- en graanvelden waarop olijfbomen of kurkeiken verspreid stonden. Bij Igrejinha waren de boomgroepen versierd met grote (Drentse?) keien, en wat verder op de route werden het kurkeikbossen. Er zat meer reliëf in de route van vandaag dan de voorgaande dagen. Ook ben ik sinds lange tijd weer grote wijngaarden tegengekomen.
De dorpjes zijn bijna allemaal even leuk: witte huisjes met een kleurtje of fraai tegelwerk.
In dit gebied stonden bomen langs de weg die ik nog niet eerder had gezien en waarvan ik denk dat het eucalyptusbomen zijn; zie de foto. Cor kun jij uitsluitsel geven?
Eenmaal in Avis aangekomen was de receptie van de camping nog dicht, dus heb ik op het stoepje eerst maar geluncht. Zo vroeg was ik er dus, de echte hitte voorgebleven. M’n tentje staat op een mooi plekje bovenin, met uitzicht op het stuwmeer dat beneden ligt. Daarna in het dorp wat inkopen gedaan. En ik wilde gelijk rondkijken om wat foto’s te maken. Dat eerste is gelukt en het is een heel aardig dorp met veel mooie huizen en plekjes. Het tweede niet, want helaas hield de batterij van mijn camera er bij de eerste foto mee op en natuurlijk had ik de reserve in de tent laten liggen. Stom, maar dus geen foto’s. En morgen ga ik ze ook niet maken daar, want dat is me te veel steil klimmen.

:SMS update:: 12 juli 2010 :
Vanuit ortiga nu in castelo branco neergestreken, na lange maar hele mooie tocht. Geen internet hier. Kees

  • 11 Juli 2010 - 08:30

    Cor En Corrie:

    Goed zo, Kees. Je gaat vooruit!!! Nu het soort nog determineren. Daar zijn echter andere foto's voor nodig.

  • 11 Juli 2010 - 08:44

    Judith H:

    Wat een heerlijk schaduwplekje op de camping...

  • 11 Juli 2010 - 13:08

    Ria:

    Portugese tegeltjes zijn zo leuk, daar mag je veel foto's van maken.
    Feest van Jos en Patricia was erg gezellig, erna noodweer in Nederland vooral Brabant en Utrecht. De groeten van Lia en Wim, mocht ik niet vergeten!
    liefs Ria

  • 13 Juli 2010 - 06:40

    Annekee:

    Heb je onderweg nog gemerkt dat de Spaanse voetballers wereldkampioen zijn geworden?

  • 13 Juli 2010 - 17:55

    Hans En Annemiek.:

    Hoi Kees.

    Wij zijn terug van vakantie.Je verslagen gelezen en gaan je nu weer volgen.Inmiddels zijn wij weer opa en oma geworden van een kleindochter Djoeke dit is een friese naam.We zijn drie weken in drente aan het fietsen geweest.Het was af en toe te heet om te fietsen.Nu Kees we blijven je volgen.Tot ziens. hans en annemiek.

  • 13 Juli 2010 - 18:25

    Jos En Patricia:

    Ha Kees,

    Ik ben weer begonnen met het lezen van je verhalen. Maar daar ben ik nog wel even mee bezig. vakantie gehad en daarna druk bezig geweest met het feest. We kregen vandaag je kaart daarvoor hartelijk dank.
    Het gaat nu wel snel zeg. nog een paar weken en dan ben je weer terug. Nou geniet er nog maar even goed van.
    Liefs Jos

  • 14 Juli 2010 - 13:44

    Eva:

    Heb ik een keer tijd om je verhalen te lezen, heb je al een paar dagen geen nieuw bericht!!
    haha..
    ik hoorde dat je had gebeld, dus het zal vast goed met je gaan.
    Misschien al tot volgende week, maar ik moet er nog even over nadenken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 136258

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: