Het Portugese binnenland in - Reisverslag uit São Martinho das Amoreiras, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu Het Portugese binnenland in - Reisverslag uit São Martinho das Amoreiras, Portugal van Kees Schmitz - WaarBenJij.nu

Het Portugese binnenland in

Door: keesiberico

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 Juli 2010 | Portugal, São Martinho das Amoreiras

Bij het inpakken vanmorgen om 8 uur was het al warm, dus dat beloofde wat. Eerst een klein ommetje langs de rotskust gemaakt om nog eenmaal de zee en klippen te kunnen zien, voordat ik het binnenland in zou trekken. Een heerlijk weggetje door het duingebied, dat daarna meer landinwaarts veranderde in graanvelden en weilanden met koeien zowaar; lang niet gezien die beesten. De laatste kilometers naar Odemira gingen over een iets drukkere weg. Hier even opgestoken met een heerlijke cafe com leite. Toen ik weer weg wilde rijden zag ik dat mijn kilometerteller het een beetje moeilijk had gehad in de zon, maar gelukkig doet ie het nog goed.
Na Odemira alleen nog maar over hele stille wegen gereden met af en toe een auto, ook al is het een estrada national. Heerlijk fietsen dus, maar ik begon het al knap warm te krijgen. Het leek warmer dan andere dagen. Flink klimmen stond blijkbaar ook op het programma. Door de krukeikbossen omhoog en weer omlaag. Kurkeiken had ik gisteren voor het eerst gezien een paar, maar nu waren het hele plantages. Soms afgewisseld met een wijngaard.
Al vrij snel weer een koffiestop in Luzianes om beschaduwt even bij te komen. Hier ook geluncht en koud water ingeslagen. Dat laatste heeft weinig nut, want vandaag was het na een goed kwartier al warm. Toch weer opgestapt voor een volgend stuk van de route, eveneens door heuvels met veel krukeiken en wat ander bos. Prachtige weggetjes hier. Onderweg de 5000km barrière gepasseerd en tegen drieën was ik in São Martinho das Amoreiras. Deze laatste 14 km waren echt zwaar en gingen niet hard meer. Dus ik was blij dat ik terecht kon op de plek die ik in mijn hoofd had. Ik zit hier bij een Nederlands stel dat hier vakantiehuisjes verhuurt en waar je ook kunt kamperen. Ze boden aan dat ik een kamer kon nemen, want dan kon ik lekker bijkomen met deze hitte. Het bleek inmiddels 39 graden te zijn, hetgeen dus ook verklaart dat het fietsen behoorlijk moeizaam ging vandaag en dat ik goed kapot hier aankwam. Het is een schitterende plekje met een prachtige tuin, een klein paradijsje. En nog een voordeel: vanavond gaan we Nederland – Uruguay kijken, ook nooit weg toch?

  • 06 Juli 2010 - 17:18

    Cor En Corrie:

    Ik zij het toch.......... een walhalla.

  • 06 Juli 2010 - 21:36

    Ria:

    ben weer bijgelezen nu de computer het weer doet. Het ziet er prachtig uit,alleen die koude oceaan klinkt wat minder.....
    fiets ze Ria

  • 07 Juli 2010 - 06:14

    Judith H:

    Goedemorgen...

    Wat een dag weer zeg... Leuk gehad bij wedstrijd kijken?

  • 07 Juli 2010 - 17:34

    Francien:

    kon je het volgen met spaans comentaar ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Dagboeken voor mijn fietstochten naar en door Spanje, Portugal en Italië.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 136030

Voorgaande reizen:

24 Mei 2023 - 31 Augustus 2023

Fietsreis naar Italië 2023

01 April 2016 - 31 Augustus 2016

Fietsreis Spanje 2016

05 April 2010 - 08 Augustus 2010

Fietstocht naar Spanje

Landen bezocht: